
London, Vereinigtes Königreich von Großbritannien und Nordirland
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1 Years
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STUDIENFORMAT
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Einführung
Das Condé Nast College of Fashion & Design ändert am 30. September 2024 seinen Namen in Vogue College of Fashion. Von da an werden wir die Hochschule offiziell als Vogue College of Fashion bezeichnen, einschließlich Ihrer Abschlusszeugnisse und Zertifikate, die Sie nach dem 30. September 2024 erhalten haben.
Unser MA-Programm für Modekommunikation dient als außergewöhnliches Tor für Berufstätige und Doktoranden, die in die faszinierende Welt der Mode eintauchen möchten. Dies wird durch eine sorgfältig kuratierte Reihe von Modulen erreicht, die die vergangenen, gegenwärtigen und zukünftigen Landschaften der Modebranche beleuchten. Durch seine enge Verbindung zu Condé Nast Publications gewährt dieser Kurs den Studierenden exklusiven Zugang zum Innenleben der Modebranche, begleitet von einem beispiellosen Maß an Unterstützung.
Der Studiengang ist Teil des postgradualen Fashion Business-Portfolios der Hochschule, zu dem auch die Masterstudiengänge Luxury Brand Strategy & Business und Entrepreneurship gehören: Fashion & Creative Industries, werden Sie im Rahmen unseres MA in Fashion Communication einige Lehrveranstaltungen und Projekte mit Ihren Kollegen in anderen Fashion Business Masterprogrammen teilen. Dieser kollaborative Ansatz stellt sicher, dass Sie ein ganzheitliches und dynamisches Verständnis der Modeindustrie erwerben.
Dieses Programm ist sorgfältig darauf zugeschnitten, Ihnen die Möglichkeit zu geben, Ihre Nische in der Modebranche zu erobern, auch wenn Sie keine Vorkenntnisse in diesem Bereich haben. Sie werden mit wertvollen übertragbaren Fähigkeiten und einem umfangreichen Wissensreservoir ausgestattet und sind bereit, sich in einer Vielzahl von Karrieremöglichkeiten in der Branche hervorzuheben. Sie behandeln Markenkommunikation, Marketingstrategie und Forschungsmethoden für die Mode- und Kreativbranche. Sie werden ermutigt, fantasievolles Denken über die Zukunft der Mode zu erforschen, wobei der Schwerpunkt auf Innovation und Prognosen liegt, und durch ein branchenorientiertes Projekt Fähigkeiten zur Zusammenarbeit und Branchenverbindungen zu entwickeln.
Insbesondere verfügt das Condé Nast College über einen beispiellosen Zugang zu Branchengrößen, darunter den Redaktions- und Geschäftsteams hinter ikonischen Publikationen wie VOGUE, GQ, Glamour, Tatler, House & Garden, World of Interiors und WIRED. Dieser einzigartige Vorteil ermöglicht es uns, akademische Genauigkeit mit hervorragenden Branchenverbindungen zu kombinieren und so ein unvergleichliches Bildungsumfeld zu schaffen.
Am Condé Nast College of Fashion & Design ist unser unerschütterliches Engagement für die Branchenvorbereitung offensichtlich. Dieses Programm ist sorgfältig ausgearbeitet, um die Möglichkeiten in der Mode- und Kreativbranche zu erkunden und es für Sie unabhängig von Ihrem Hintergrund zu einer attraktiven Perspektive zu machen. Darüber hinaus erhalten Sie die einmalige Gelegenheit, während des Programms ein vierwöchiges umfassendes Arbeitserlebnis als wichtigen Bestandteil Ihrer beruflichen Weiterentwicklung zu absolvieren.
Admissions
Lehrplan
The programme is structured as four 10-week terms. The first three are taught and the final term is dedicated to independent study to complete the final projects and a thesis. The programme structure consists of modules that are shared across all Fashion Business programmes, which focus on research skills and building critical awareness of current issues as well as developments in the fashion, media and luxury industries along with programme-specific modules that enable you to acquire technical and practical skills aligned with your career goals.
Term 1 - Autumn Term
- Brand Communication & Marketing Strategy (30 credits)
- Critical Research: Understanding Audiences (30 credits)
Term 2 - Winter Term
- Mode neu erfunden (30 Credits)
Semester 3 - Frühjahrssemester:
- Kreative Zusammenarbeit: Angewandte Modekommunikation (30 Credits)
- Final Masters Project (60 credits)
Term 4 - Sommersemester:
- Final Masters Project continuation or submission (60 credits)
Term Overviews
The first term of this MA programme explores brand communication and marketing strategy within the fashion and creative industries. Alongside this, you will be introduced to a range of research methods and techniques used to develop an insight into audiences to enhance your ability to think critically and analytically.
The second term aims to stretch your imagination, creativity and foresight – you are asked to re-imagine the fashion industry and question how fashion will be experienced and used in the future. You will gain an understanding of how fashion forecasting and prediction methodologies are utilised to propose highly innovative concepts for future thinking brand experiences.
The third term develops collaborative skills and ingenuity, introducing deeper connections with industry partners during the introduction of an industry-focused project. A key element during this term will be for you to explore your own potential role in the industry and reflect on how you can make a positive impact through your chosen specialist field.
The final term consolidates key aspects of your previous study while enabling you to develop your own creative ideas and fashion communication concepts. The final project, delivered during this term will be an opportunity for you to present a significant body of work related to your chosen specialism, supported by a thesis that demonstrates your academic ability, independent thinking and creativity.
Students graduating from this course have a broad range of opportunities available to them upon graduation. They might aspire to work in marketing, media, communications, PR, branding, retail, social media or creative advertising.
Studiengebühren für das Programm
Galerie
Karrierechancen
We are dedicated to empowering our students to excel in the fashion world. We recognise that a thriving career in this dynamic field requires more than just academic knowledge; it demands practical skills, guidance, and opportunities. Throughout your educational journey with us, we will provide an array of career support options tailored to your needs.
This programme contains modules, experiences and opportunities meticulously designed to equip you with the essential skills, knowledge and practice crucial for a successful fashion career, from personal development to professional practice. The course is suitable for those keen to pursue careers the following careers:
- Pursue a route into a career in communication, PR, marketing, branding or promotion within the fashion and related lifestyle industries either within an agency or in-house for a brand.
- Work in trends, future thinking and innovation within fashion communication.
- Work for a creative, PR or branding agency that provides services to fashion brands.
- Pursue a career in the events sector.
Within the course content, there will be many career and professional development elements and activities available to you, including:
- Alumni Career panel during the induction week
- Multiple career focussed workshops until your final term
- Careers Day at the end of the course
You will also have access to our Career Services including, but not limited to:
- Strengths testing
- CV & Cover Letter Editing
- Mock Interviews
- Optional 1-2-1 tutorial with our Career Consultant
Previous students graduating from our higher education programmes have gone on to work at Vogue College of Fashion, Vogue, Glamour, Aisle 8, Net-A-Porter, Harvey Nichols, L’Oréal, Hayley Menzies, Grazia, HanSpringett LTD (AKA H-Lans), GQ, Harper’s Bazaar Arabia, WGSN, TikTok, Tatler, Louis Vuitton, The Times and many more.
Über die Schule
Fragen
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