
MLitt Publishing Studies
Stirling, Vereinigtes Königreich von Großbritannien und Nordirland
DAUER
12 up to 24 Months
SPRACHEN
Englisch
TEMPO
Vollzeit, Teilzeit
BEWERBUNGSSCHLUSS
Antragsfrist beantragen
FRÜHESTES STARTDATUM
Sep 2025
AUSBILDUNGSKOSTEN
GBP 20.600 *
STUDIENFORMAT
Auf dem Campus
* Aktuelle Gebühreninformationen finden Sie auf der Website
Einführung
Überblick
Das Stirling Centre for International Publishing and Communication ist ein weltweit führendes Zentrum für postgraduale Studien im Verlagswesen, das 2022 sein 40-jähriges Bestehen feierte. Der Studiengang vermittelt den Studierenden die Fähigkeiten und das Wissen, um ihre Karriere in der Verlagsbranche zu starten. Er bietet einen umfassenden, kohärenten und praktischen Ansatz für das Print- und Digital-Publishing in allen Sektoren.
Als Student des Studiengangs werden Sie vom ersten Tag an in die aktuellen Debatten der Branche eintauchen: von den neuesten digitalen Entwicklungen über die Vielfalt in der Literaturbranche bis hin zu Fragen der Nachhaltigkeit in der Buchproduktion.
Admissions
Lehrplan
This course is demanding, stimulating and enjoyable. We update the content every year to reflect the rapid changes that transform the industry, so you will graduate with cutting-edge skills and knowledge of current publishing industry practice and standards. This is why many publishers now consider it equivalent to a year's worth of experience at a publishing company. We are proud of our Stirling graduates, many of whom occupy senior positions in both commercial and not-for-profit publishers and other organisations across the world.
Scotland is an excellent place to study publishing, with its rich literary heritage and a distinctive publishing ecosystem, characterised by dynamic independent publishing.
Course objectives
In close contact with publishing businesses and the changing needs of the industry worldwide, the teaching team equips you with the qualities – intellectual and practical – that are needed for a successful working life in publishing and related organisations.
Course details
The MLitt in Publishing Studies is a one-year, full-time course designed to help you develop your career in publishing. You also have the option to take this course part-time over two years.
Teaching
The MLitt in Publishing Studies is delivered through interactive lectures, seminars, workshops (including sessions in the Publishing Computer Lab) and one-to-one teaching.
You’ll also have opportunities to:
- attend a regular series of talks by visiting speakers from the publishing industry;
- go to industry events like the Scottish Book Trade Conference, The SYP Scotland conference and the London Book Fair;
- take part in field trips, including visiting a printer, a book distributor, Scotland’s first lending library at Innerpeffray and Stirling’s own centre for letterpress printing – The Pathfoot Press;
- join the Stryvling Press team to produce an anthology of poetry and prose in collaboration with Creative Writing students;
- undertake internships and work experience placements.
Assessment
Assessment is based on a range of practical and academic activities, including the creation of a physical publishing product (a book, magazine, e-book or app), marketing plans, business reports, presentations, essays and either a 15,000 word dissertation or a major digital project.
Galerie
Karrierechancen
Dieser Masterstudiengang ist so konzipiert, dass er Sie direkt in eine Karriere im Verlagswesen und in verwandten Branchen führt. Er vermittelt Ihnen die Fachkenntnisse, Kenntnisse und Netzwerke, die Sie für Ihren Erfolg benötigen. Der Studiengang bietet außerdem hervorragende Beschäftigungsaussichten, und unsere Absolventen aus fast 40 Jahren arbeiten heute weltweit im Verlagswesen und verwandten Branchen. Zu den Einstiegsjobs, die unsere Studenten in den letzten Jahren angenommen haben, gehören:
- Werbeassistentin, Canongate
- Werbeassistent, Faber and Faber
- Produktionsassistent, Faber and Faber
- Produktionsassistent, Bloomsbury
- Rechteassistent, Bloomsbury
- Redaktionsassistent, Simon & Schuster
- Marketingassistent, Taylor und Francis
- Event- und Marketingassistent, The Bookseller
- Verkaufs- und Marketingassistent, McGraw Hill
- Produktionsassistent, Oxford University Press
- Redaktionsassistent, Oxford University Press
- Produktionseditor, Cicerone Press
- Verlagsassistent, Cengage Learning
- Webredakteurin, Abteilung für digitales Publizieren, China Social Sciences Press
- Spezialist für ausländische Rechte, Suncolor Publishing Group
- Webeditor, BooksfromSchottland.com
Einige unserer Alumni, die in der Verlagsbranche tätig waren, haben folgende Aufgaben übernommen:
- Group Sales Director und President (Region Asien), Taylor and Francis
- Geschäftsführer, Verlag Schottland
- Chefredakteur, Little Island Books
- Höhere Bildung Texte und eBook Sales Manager, Taylor und Francis (Asia Pacific)
- Direktor, Welttag des Buches
- Herausgeber, Home Learning, HarperCollins
- Produktionsredakteur, Taylor und Francis
- Gründer und Herausgeber, 404 Ink
- Gründer und Herausgeber, Tapsalteerie und Lumphanan Press
- Junior-Agent, The North Literary Agency