
Diplom in Houdini für Film oder Spiele
DAUER
64 Weeks
SPRACHEN
Englisch
TEMPO
Vollzeit
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FRÜHESTES STARTDATUM
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AUSBILDUNGSKOSTEN
CAD 19.750
STUDIENFORMAT
Fernunterricht
Einführung
Dieses Programm, das über die interaktive Plattform von Think Tank, Portal, unterrichtet wird, kombiniert aufgezeichnete Tutorials, gemeinsame Workshops und persönliche Betreuung, um die Studenten auf eine Karriere in den Bereichen Film, Fernsehen oder Spiele vorzubereiten.
Sie nutzen die Leistungsfähigkeit von Houdini und beherrschen den fortschrittlichen prozeduralen Workflow der Software, um anspruchsvolle Animationen, VFX-Sequenzen und 3D-Assets für Spiele zu erstellen. Indem Sie sich auf Ihr Interessengebiet spezialisieren, erstellen Sie ein Portfolio, das auf eine bestimmte Karriere und oft auch auf ein bestimmtes Studio ausgerichtet ist.
Als echter Maßstab für 3D- und VFX-Software ist Ihre Fähigkeit, Houdini sowohl zu verstehen als auch in eine Pipeline für Film oder Spiele zu integrieren, nicht nur eine Bereicherung für Ihre Arbeit, sondern auch für Ihr Projekt.
Galerie
Ideale Studenten
Dieses Programm richtet sich an Künstler, die neu in der Computergrafik sind und eine umfassende Ausbildung mit Schwerpunkt auf Houdini anstreben. Die Studierenden müssen bereit sein, mindestens 40 bis 60 Stunden pro Woche für ihr Studium aufzuwenden. Arbeiten während des Studiums wird nicht empfohlen.
Admissions
Lehrplan
Term 1
Start with the basics. From a brief history of VFX to texturing, lighting, compositing, rendering, asset creation, and more…this term is designed to train you in the most essential facets of 3D Modeling. Alongside a concentration on Houdini, you’ll be introduced to the other important software tools you’ll use when working in the industry.
The courses you’ll take in this term will emphasize and enhance your organization, flexible thinking, and problem-solving skills. In just 16 weeks, you’ll become an extremely well-rounded artist, with a strong inkling of the area of CG you might specialize in.
Courses
- History of VFX
- Houdini
- Look Development
- Final Project
- Procedural Modeling
- Texturing & Shading
Term 2
The fundamental courses started in Term 1 continue, becoming more intense, complex, and demanding. You’ll be presented with more in-depth, creative techniques and tools that will allow you to produce more complex and detail-oriented work.
As you move through Term 2, you’ll start to build on your skills in Houdini and really start to grasp the revolutionary workflows and procedures that the software offers. From here, you’ll produce your Intermediate Final Project – producing an environment, a creature or character, or another type of asset for Film or Games.
Courses
- Environment Modeling
- Lighting & Rendering
- Advanced Modeling
- Particles & Effects
- Look Development
- Scripting & Expressions
- Texturing & Shading
- Final Project
- Vellum Cfx
- Production Pipeline
Term 3
Courses in this term focus on advanced Houdini tools, uses, and methods that will prepare you for the final stages of your specialization. Upon being connected with your personal mentor, you’ll begin to develop a full-term final project that will serve as a high-quality asset preceding the portfolio production stage.
You’ll be required to maintain a full production schedule under the guidance of your supervisor while advanced stream courses continue. By the end of the term, you will have a robust understanding of Houdini's advanced capabilities and be well-equipped to tackle your portfolio.
Courses
- Environment Modeling
- Lighting & Rendering
- Groom & FUR
- Advanced Particles & Effects
- Vellum CFX
- Production & Advanced Tools
- Fluid Simulation
- Look-Entwicklung (Lops & Unreal)
- Final Project
- Rbd Simulations (DOPS)
Term 4
As the foundational piece of the portfolio production process, this mentor-focused term has you making definitive creative decisions–such as finalizing shots, completing lighting, rendering, and compositing to produce what will become the final cut.
Alongside the advice of your supervisor and mentor, you’ll take lessons focusing on presentation skills, portfolio packaging, career preparation, and job search which will provide invaluable direction on preparing resumés and cover letters, as well as industry practices and ethics.
Courses
- Job Readiness
- Final Portfolio Production
Programmergebnis
Die Studierenden verfügen nach ihrem Abschluss über ein umfassendes Verständnis von branchenüblicher Software, Praktiken und Fähigkeiten. Mit einem Portfolio in Studioqualität und vielen Stunden beruflicher Weiterbildung sind Sie bereit, in die Welt der CG-Kunst für Film, Fernsehen oder Spiele einzusteigen.
Studiengebühren für das Programm
Programmablauf
Portal
Your virtual home base. Connect with classmates, and your supervisor, take in live sessions, and explore the student gallery.
Weekly Challenges
Utilize training materials, such as video, software screen capture, exercises, resources, and assignments.
Peer Learning
Take part in live question-and-answer sessions with your classmates and supervisor to share your ideas.
Small Classes
Each class has a max of eight students. This means less theory, less waiting, more collaboration, and more feedback.
24/7 Access
Throughout your program, you’ll get 24/7 access to all recorded live sessions and proprietary training materials.
Leave with Results
At the end of the day, walk away with a final project that you’ll proudly add to your portfolio, resumé, and bedroom wall.